//
estàs llegint...
Deutschland, Personal

“Glück im Unglück” o “més moral que l’Alcoiano”

Tot seguit us conte unes aventuretes, però primer deixeu-me ensenyar-vos un vídeo ben xulo que vaig gravar a l’interior del Mage Solar Stadion, el camp del SC Freiburg. Al principi l’himne de la regió de Baden; després la cançó de suport, una mena d’himne del club, molt xula, amb sots-titols al marcador electrònic i baix, a la informació del vídeo a Youtube; i al final l’speaker canta l’alineació dient el nom dels jugadors i la gent li contestem amb el cognom. Una passada!  Com si estiguera en Gol B a El Collao; fins i tot hi havia qui fumava puro. Vaig mirar, però l’alçapius ni el coneixen. Em vaig pixar de riure de sentir els comentaris de la grada: supose que a tots els camps del món es diuen les mateixes burrades o les mateixes savieses. Per cert, animen amb un “SCF!” (“es-se-ef”) que em recordava al tristament conegut en Alcoi “Efesé!” del FC Cartagena. El que jo et diga, “més moral que l’Alcoyano”!

I ara, a d’allò que anava… Si una cosa he aprés en aquests dies és que de tot en pots treure alguna cosa. Si amb els encerts trobes felicitat, satisfacció o benefici, de les errades, com a mínim, en pots treure experiència i coneixement. I d’unes coses i altres he tingut prou al llarg d’aquesta primera quinzena.

Hi ha dues expressions alemanyes que tinc fixades perquè m’agrada com sonen, però que, més o menys, tenim també en català. “Glück im Unglück”, que podem traduir per “Sort en la dissort” i aquella que enuncia la famosa Llei de Murphy: “Wenn etwas schief gehen kann, dann geht es auch schief” o “Si alguna cosa pot anar malament, anirà malament”.

Universität Freiburg, Habsburgerstraße

Universität Freiburg, Habsburgerstraße

Com a exemple de la primera us puc contar que vaig tindre mala sort a l’hora d’aconseguir plaça en un dels seminaris o de les classes magistrals que s’imparteixen de vesprada. Quan vaig arribar a la cua, hi havia ja més gent en ella que places per apuntar-se i no ho vaig ni intentar. Però em van recomanar parlar amb la tutora que imparteix el seminari que més m’interessava, “Die Kunst und das Vergnügen deutsche Sätze zu bilden”, “l’Art i el plaer de formular frases en alemany” (sí, què passa?). La sort la vaig tindre quan vaig descobrir que Frau Wolff, la tutora del seminari, era la mateixa Brigitte que em donava les classes ordinàries de matí (a “Fachsprachenkurs Deutsch für den Tourismus”). Em va recomanar que anara i això vaig fer. Només aconseguiré un punt ECTS, però estic divertint-me i aprenent molt. Aquesta bona dona, que passa la seixantena de llarg, és molt divertida i jovençana;  és un plaer assistir-hi!

Meine nette Lehrerin Brigitte Wolff

Meine nette Lehrerin Brigitte Wolff

Què podia anar malament i, en efecte, va anar mal? Com us vaig contar la setmana passada, volia vore un partit de futbol del Bayern a München però era un pla massa ambiciós per car i em vaig conformar amb un partit més humil de l’equip local de Freiburg, acabat de pujar a primera divisió alemanya, la Bundesliga. El primer dia ja em va costar dos euros no acabar-me de decidir: quan vaig anar a la taquilla ja no hi havia lloc al fons més barat, on, a més, està la animació més cridanera. Així, a l’endemà vaig comprar més cara una localitat de plantat al fons contrari, la Südtribune.

SC Freiburg - FSV Mainz 05

SC Freiburg – FSV Mainz 05

Quan vaig arribar a les rodalies de l’estadi me’n vaig recordar que no havia tret diners i no vaig poder comprar ni una bufanda ni una de les moltes samarretes xules que hi havia, de record de Freiburg o de l’equip (i només valien 10€!). Una vegada dins, l’ambient era genial però no només l’equip local era roí, sinó que el visitant li anava molt poc per davant. Al final, però, va ser suficient, perquè el roig-i-negre SC Freiburg va perdre 1 a 2 contra el roig-i-blanc FSV Mainz 05, el rival del Land veí. Per acabar-ho d’apanyar, a l’eixida vaig vore un cartell anunciant que la jornada avançada a la Bundesliga era el dimarts 27 d’agost i juga el Bayern München a Freiburg! Increïble! Sí, però no vull gastar més diners en futbol encara que, de tota manera, a aquestes alçades les entrades ja estan esgotades. Scheisse! No pense anar ni a vore entrar a Guardiola: es capaç que em xafe un peu l’autobús del Bayern…

Però tranquils! No us vull posar una llista de desgràcies! Tampoc ha estat per a tant. Però no em direu que no és mala sort que quan m’havia aprés les parades i els horaris del meu tren, a mitjan mes facen reparacions i em toque fer transbord d’un bus a un S-Bahn. Perquè també és mala sort viure a més de mitja hora caminant de presseta del centre de la ciutat, quan la resta de la gent només ha de baixar l’escala de casa. Encara que, per ser-vos sincers, alguna vegada he tingut la sort de fer algun soparet amb bones amigues.

Liebe Freundinnen Silvia und Iro

Liebe Freundinnen Silvia und Iro

Però no em queixe: jo visc soles i tranquil; conec el cas d’unes estudiants que s’allotgen en casa d’una hippie de 70 anys que ja s’han trobat fumada, estesa per terra del saló. L’ama de la casa, encara que pot viure allí, no pot tenir xiquets ni companyia de parella, però aquesta hippie no només s’ho salta sinó que els sorolls al dormitori no les han deixat dormir. Un matí es van alçar a esmorzar i el tio, un altre setantó, va preguntar-les si havien dormit tranquil·lament o alguna cosa els havia destorbat. El col·lega, fardant de “poderio” a la setantena!! En canvi altres els dona el balcó al llaguet on la gent fa nudisme… Pot ser una sort, o una dissort. Depèn de com siga cadascú, de la seua Weltansschauung, no?

També podria ser una sort haver vingut a la zona més solejada d’Alemanya, encara que jo buscava la frescoreta. Però jo he entrat a classe amb un sol de justícia i a la mitja hora vore ploure “la mundial”, que diuen els meus amics. Si li sumes una humitat espantosa, ja tens un bonic mal de cap des de l’ull a la nuca.

També ha estat una sort trobar-me només gent col·laborativa. Si us donen un clauer amb dues claus, no penseu d’entrada que seran per obrir la porta de l’edifici i la del pis? Doncs pensaríeu mal, com jo. Gràcies que un xicot em va dir que era el clauer el que obria electrònicament les portes, un altre que la porta on es tira la brossa s’obri igual i per últim el Hausmeister, que em va ensenyar que sí, la porta del quartet de les llavadores també s’obri amb el clauer… Més de poble que Martínez-Soria! Les claus, clar, d’un armari i un calaixet a l’habitació. Gràcies a un xicot de dos metros de Köln i a una russeta de metre i mig vaig saber com collons pagar per llavar la roba i secar-la. Llàstima que la targeta només em va donar per pagar la rentada: vaig haver d’estendre la roba per tota l’habitació. Però la russeta va tornar a per unes braguetes moníssimes que s’havia oblidat i, al vore el cas, em va prometre deixar-me l’estenedor fins que tornara de vacances. Llàstima que a l’endemà se’n va anar i no se’n va recordar de mi.

Verrücktes Wetter!

Verrücktes Wetter!

Bé, per hui ja està bé. Per davant només em queda una setmana, però serà d’aupa: he d’exposar un projecte com a treball de final de curs; tenim tres eixides, entre excursions i visites, que entren en el Kurs; em queden almenys un parell de llocs o tres que vore precís; i de segur que em passa alguna aventureta més que pague la pena que us conte. Us deixe un bon grapat de fotos que espere que us agraden. Fins la setmana que ve, un abraç a tothom!

Vom Studientenwohnheim bis zur Uni

Campus I

Campus I

Unterwegs

Unterwegs

Bertoldstraße

Bertoldstraße

Platz der Alten Synagoge

Platz der Alten Synagoge

Bertoldstraße Buchhandlung

Bertoldstraße Buchhandlung

Nach Niemensstraße

Nach Niemensstraße

Uni KG I

Uni KG I

In der KG III, aus der 3118

In der KG III, aus der 3118

Im Unterricht

Kao und ich machen die Übungen

Kao und ich machen die Übungen

Kao und Oumaima

Kao und Oumaima

Rollspiel

Rollspiel

Tasha nimmt uns Fotos

Tasha nimmt uns Fotos

Rollspiel mit Oxana

Rollspiel mit Oxana

Rollspiel II

Rollspiel II

Rollspiel III

Rollspiel III

Eine Ausstellung

Eine Ausstellung

In Besuch durch Freiburg

Die Drei-Heilige-Königen in der Bernhardstrasse

Die Drei-Heilige-Königen in der Bernhardstrasse

Der Dreisam

Der Dreisam

Eine Brücke über den Dreisam

Eine Brücke über den Dreisam

Johanneskirche

Johanneskirche

Johanneskirche II

Johanneskirche II

Von Johanneskirche bis zum Himmel

Von Johanneskirche bis zum Himmel

Die Gute...

Die Gute…

...und die Böse

…und die Böse

Neben Johanneskirche

Neben Johanneskirche

Die Innungen

Die Innungen

Mein alte Beruf

Mein alte Beruf

Bertoldbrunnen

Bertoldbrunnen

Landschaften

Campus I, Flugplatz

Campus I, Flugplatz

Nach Kursbüro in Bertoldstraße

Nach Kursbüro in Bertoldstraße

Vom Fenster III

Vom Fenster III

Vom Fenster II

Vom Fenster II

Vom Fenster

Vom Fenster

Campus I

Campus I

Eizelheiten

Stein I Adler

Stein I Adler

Stein II Mann

Stein II Mann

Schorsteine

Schorsteine

Fahrräder

Fahrräder

Schwarzwaldes Schilden

Schwarzwaldes Schilden

Die Luft in Flugplatz

Die Luft in Flugplatz

Platz der Alte Synagoge

Platz der Alte Synagoge

Bertoldstraße

Bertoldstraße

Unter der Brucke in Elsässer Strasse

Unter der Brucke in Elsässer Strasse

Auch hier “Graffitis i pintades”!

Papi, què val una posta de sol?

Papi, què val una posta de sol?

Esclaus del Consum

Esclaus del Consum

Millor tornar-ho a enderrocar (per no perdre el costum)

Millor tornar-ho a enderrocar (per no perdre el costum)

Trash! (Prohibit penjar cartells)

Trash! (Prohibit penjar cartells)

Anuncis

Debats

One thought on ““Glück im Unglück” o “més moral que l’Alcoiano”

  1. Un video amb les millors jugades del partit que vaig vore: http://www.youtube.com/watch?v=DjJbdiBR9pM
    Ein Video mit alle Tore und Highlights der Fußballspiel, die ich im 17/08/2013 in Freiburg sah

    M'agrada

    Posted by joanlluis23 | 26 Setembre 2013, 08:32

Deixa un comentari

